Dat de druk op apothekers door alle tekorten in geneesmiddelen alleen maar groter wordt, is inmiddels helaas een bekend gegeven. Kun je daar als leverancier van geneesmiddelen in proberen het leed wat te verzachten? Zeker wel! Dat is exact wat Eureco Pharma heeft gedaan met geneesmiddelentekort.nl.
Samen met Eureco Pharma hebben we een zoekmachine ontwikkeld om het urenlang zoeken naar een alternatief geneesmiddel bij een tekort in één klap te vereenvoudigen. Met de eenvoud van zoeken zoals we die van Google kennen, in een eigenzinnige uitstraling binnen het ‘pharma landschap’. Tekorten oplossen is voortaan zoveel makkelijker! (prima thema voor een introductiecampagne ;)
Binnen het platform kunnen geregistreerde klanten na het vinden van een alternatief ook eenvoudig een bestelling plaatsen bij Eureco Pharma. Zo makkelijk kan het dus zijn en dat maakt Eureco Pharma ‘part of the solution’.
Het door enzo volledig gerealiseerde platform is midden in de hectiek van de coronatijd gelanceerd. Met een uitgekiende campagne, waarin we de doelgroep juist zo efficiënt mogelijk kennis lieten maken met het platform, zijn eerst alle Nederlandse intramurale apotheken benadert. De persoonlijke uitnodiging in een koffiebeker voor een van de vele webinar momenten tijdens de koffiepauze scoorde zo goed dat binnen korte tijd een ruime 90% van de ziekenhuizen zich intekende voor het platform.
Een strak staaltje techniek dus met een menselijk gezicht. Ook daar zetten we bij enzo onze creativiteit graag voor in.